Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

САЩ

Moderna има договори за коронавирусната си ваксина на стойност 18 млрд. долара

Компанията съобщи, че досегашният й главен медицински директор ще напусне поста си в края на септември

Moderna има договори за коронавирусната си ваксина на стойност 18 млрд. долара

Снимка: Bloomberg LP

Moderna съобщи, че има подписани договори на стойност 18,4 млрд. долара за ваксината си срещу COVID-19 през 2021 г. и че главният медицински директор Тал Закс ще напусне компанията в края на септември, предава Bloomberg.

Компанията търси заместник на Закс с „глобален и комерсиален опит“ в момент, когато засилва производството и пуска други продукти на пазара през идните няколко години, съобщи компанията в комюнике. Продажбите на ваксината й срещу COVID-19 имат потенциал да нараснат, въпреки че биотехнологичните компании продължават да договарят споразумения за доставки с правителства от цял свят.

“Moderna се променя дълбоко“, коментира главният изпълнителен директор на компанията Стивън Бансел при представянето на резултатите на компанията пред инвеститорите. „Тал се присъедини към нас, когато бяхме клинична компания, а сега имаме собствен разрешен продукт“, допълни той.

Закс имаше ключово значение за развитието на ваксината на Moderna, която използва генетичния материал информационна РНК за превръщане на клетките във фабрики за ваксини. Ваксината, която изисква две дози, стана първият наличен продукт на компанията, когато регулаторите му дадоха разрешение за извънредна употреба през декември. Moderna ще се стреми към пълно одобрение по-късно тази година.

Търговски фокус

Moderna е биотехнологична компания, която се пренасочва от иновативни концепции към блокбастър продукт, без да е купена от голяма фармацевтична компания. Във фармацевтичния сектор големите играчи търсят зараждащи се технологии и стартъпи с перспективи за приходи от продажби за милиарди, които Moderna вече започва да носи. Книжата на компанията са поскъпнали почти осемкратно от началото на миналата година, когато се появи коронавирусът.

Още по темата
Успехът на Moderna в предоставянето на ваксина за борба с пандемията нямаше да е възможен без сътрудничеството с Националните здравни институти, отговорни и за дългогодишните първи изследвания на информационната РНК.

Германският партньор на BioNTech Pfizer преминава през сходна трансформация, като е увеличил стойността си над три пъти, тъй като технологията на информационната РНК, която използва за разработването на лекарства срещу рак, се превърна в оръдие в борбата срещу коронавируса.

Подобно на BioNTech базираната в Кеймбридж, щата Масачузетс Moderna, има няколко други лекарства и кандидати за ваксина в етап на развитие, използващи платформата на информационна РНК. В момент, когато експерименталните продукти се доближават до пациентите, Moderna изгражда ръководство, което има опит в комерсиализирането им. През януари тя нае първия си главен търговски директор Корин Льо Гоф, която преди това беше президент на американския бизнес на Amgen.

„Това е само началото. Ние не сме компания за ваксини срещу COVID-19“, заяви Бансел по време на презентацията пред инвеститорите, като подчерта, че Moderna има още осем кандидата за борба със заразното заболяване на етап разработване и ще продължи да разширява употребата на технологията на информационната РНК.

Първи приходи

Ваксината е помогнала на компанията да регистрира положителни парични потоци, а прогнозите за приходите от печалбата може да нараснат още. Moderna е подписала предварително договори за покупка на стойност 18 млрд. долара на ваксините й срещу COVID-19. Тя продължава да води разговори с правителства в цял свят за доставка на допълнителни дози.

По-рано тази година Pfizer прогнозира приходи от продажби на ваксината й на стойност 15 млрд. долара през 2021 г. В САЩ ваксината на Pfizer-BioNTech се продава на цена от 39 долара за двете дози, докато тази на Moderna струва 33 долара.

Общите приходи на компанията за четвъртото тримесечие възлизат на 571 млн. долара, от които 200 млн. долара са дошли от продажбите на ваксини, а останалите идват от грантове. Анализатори, участвали в допитване на Bloomberg, очакваха приходи от 287,6 млн. долара.

Производителят на ваксини цели да достави 1 млрд. дози през 2021 г. и 1,4 млрд. дози през 2022 г.

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари ()


Още от САЩ
S&P 500 извоюва пореден рекорд на фона на новините за J&J и инфлацията